شناسه خبر : 32947
دوشنبه 25 اسفند 1393 , 08:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح ملی"مدیریت فردا"

رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور با اشاره به ضرورت استفاده بیشتر از توان نخبگان ایثارگر و خانواده‌های شهدا، گفت: طرح ملی"مدیریت فردا"از سال آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان،کَمَری که در همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر استان سمنان که در استانداری سمنان برگزار شد اظهار کرد: طرح جدیدی برای استفاده از توان این افراد در بدنه مدیریتی کشور در نظر گرفته شد که هم اکنون مراحل قانونی خود را گذرانده و با نام مدیریت فردا از سال آینده با ثبت نام متقاضیان و آموزش ها و کارگاه های تخصصی ملی و استانی آغاز می‌شود.

 

وی از فعالیت بیش از یک میلیون نخبه ایثارگر در تشکل های علمی و فرهنگی کشور خبر داد.

 

وی همچنین از اجرای طرحی دیگر برای حمایت از ایده‌های دانش بنیان نخبگان ایثارگر کشور خبر داد و گفت: طرح توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور با نام اختصاری تکاک هم اکنون به مرحله اجرایی رسیده و بیش از 180 ایده‌پرداز از مزایای آن بهره‌مند شدند.

 

وی افزود در قالب این طرح با سهام داری 50 درصدی شرکتی وابسته به مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید در مدت پنج سال از نخبگان صاحبان ایده ایثارگر و محصولات آنها حمایت می شود تا به مرحله خوداتکایی رسیده و مجددا سهام به خود فرد بازگردانده می‌شود.

 

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور در این مراسم با بیان اینکه 6000 نخبه ایثارگر در کشور تحت پوشش این مرکز هستند،گفت: از بدو تاسیس این مرکز در سال 86 تا سال گذشته 18 هزار و 560 دستاورد و محصول علمی تولید و عرضه شد.

 

وی افزود: 2500عضو هیئت علمی دانشگاه ها در مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر عضو هستند و علاوه بر این ، 54 تشکل علمی ایثارگری در کشور در حال فعالیت است.

 

وی گفت: بیش از 130 تشکل استانی ایثارگران با رویکردهای علمی و پژوهشی شناسایی شده و بر اساس پژوهش‌های انجام شده میانگین رشد نخبگی در جامعه ایثارگری 6.7 دهم درصد از سایر گروه های اجتماعی بیشتر است.

 

همچنین محمد وکیلی استاندار سمنان در این همایش حضور در جمع نخبگان را ارزشمند عنوان کرد و افزود: ایثارگران در دوران دفاع مقدس برای اعتلای ایران اسلامی از جان خود گذشتند و امروز فرزندان و بازماندگان آنها برای پایداری ، عزت اسلام وانقلاب در همه صحنه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

وکیلی وجود امنیت و آرامش در مرزهای امروز ایران اسلامی همه از سرمایه های فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: باید این فرهنگ در جامعه توسعه و مولفه های آن بازنگری و ضابطه مند گردد .

 

وی شکل گیری تشکلها، جذب و حمایت از نخبگان جهت استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و افزود: برای رسیدن به رشد اقتصادی باید از وجود نخبگان بهره جوییم و رشد و ثبات در همه زمینه‌ها در جامعه باید با بهره‌گیری از دانش نخبگان محقق خواهد شد.

 

استاندار سمنان با تاکید بر استفاده از نخبگان در تصمیم گیری ها گفت: تصمیمات باید از اتاق فکر نخبگان خارج شود .

 

وی بهره‌گیری از فکر و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فکری نخبگان را در رفع مشکلات و مسائلی که استان در جهت توسعه با آن مواجه است را ضروری دانست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi